Norra vätterns pärla

Bryggföreningen

Bastedalens Bryggförening bildades 1996 av båtplatsinnehavarna i hamnen. Hamnen har 120 båtplatser och det är stor efterfrågan på platserna. Hamnen är mycket populär och mycket välbesökt. I från hamnen kommer du i princip rätt ut i Norra Vätterns skärgård, vanligt är att kanotister sätter i sina kanoter här och ger sig ut på färd. Har du din båtplats här kommer du snabbt och lätt ut i norra Vätterns skärgård.

I hamnområdet och dess närhet planeras byggnation de närmaste åren, 13 tomter är till salu just nu, varav 6 stycken är sålda och räknas uppföras inom kort.
Hamnen ägs av P-O och Sonja Persson, Sune Bosäter. Är du intresserad av båtplats så kontakta P-O Persson
perolov9@telia.com .

Nästa etapp som planeras innebär bebyggelse upp mot Kinaparken och Herrgården, en sista tredje etapp planeras i själva hamnområdet.

Föreningens medlemmar träffas allt som oftast minst två gånger om året. Varje vår och höst har vi städdagar och vi uppmuntrar alla medlemmar att delta!
Utöver det firas här både Valborg, Midsommar och självfallet den sedvanliga kräftskivan. Utöver det blir det ofta helt spontana sammankomster i hamnområdet. Många skämt och glada skratt har ljudit här i dalen!

Ni är alla välkomna att delta!!

Området i hamnen har en mycket intressant historia, här fanns tidigare Harge tegelbruk och sysselsatte många arbetare, tiderna förändras och så gör vi. Däremot är det upp till oss att bevara det "gamla" och det vill vi väldigt gärna göra! Därför kommer vi att berätta mycket om hamnen och omgivningarnas historia. Vi hoppas att ni finner nöje i det!

Här är understundom magiskt vackert!

Båthuset

Båthuset används flitigt av föreningens medlemmar, både för gemensamma festlighet och privata fester. Hyran för medlemmar är 400 kronor, icke medlemmar betalar 800 kronor.

I båthuset finns allt man kan tänka sig att behöva för att ställa till med fest/kalas, här finns porslin, bestick, annat husgeråd, micro, spis o annat som kan behövas.

Bokning av båthuset sker dels via bokningslista ( sitter utanför på båthuset i ett inglasat fönster ) dels via Per-Olov Persson till vilken betalning sker ( bank/postgiro ). Mot en depositonsavgift av 100 kronor kan du få en nyckel för tilgång till båthuset. Den betalas till P-O efter telefonkontakt.

I anslutning till båthuset finns en relaxavdelning med bastu och bad, direkt ned i sjön.

Självklart städar alla efter sig!

Båthuset

Senaste kommentarer

24.04 | 15:21

Om Råbocken Elgen. Det finns många berättelser om henne på internet. Hennes namn när hon sjönk 1997 (obs) var Riktor.

04.03 | 13:38

Ring och tala med PO Persson som äger hamnen. Finns inga särskilda gästplarser, men kan oftast ordnas ändå.
Mvh Inger Larsson.

28.02 | 22:46

Går det lägga till för gästande båtar i hamnen. Var finns mer info?
Bok om "Sveriges stora sjöar" på gång med sida om Bastedalen!

24.07 | 14:45

All information om båtplatser får du via P-O Persson, hamnens ägare.
Hans mail o telefonnummer finner du på hemsidan.
Ursäkta ett sent svar.